Oslo va interzice accesul masinilor in centru

 

Maşinile nu mai sunt binevenite în centrul oraşului Oslo.

Oslo plănuieşte să interzică toate maşinile din centru oraşului din 2019, raportează Reuters.
De asemenea va construi 

mai mult de 50 de kilometri de piste de biciclete din 2019 şi investeşte puternic în transportul public.
Interdicţia permanentă va afecta cei 350 000 sau mai mult de proprietari de maşini din capitala norvegiană.
Interdicţia maşinilor din Oslo este cea mai mare de acest tip, spune Paul Steely White, directorul executive al Transportation Alternatives, o organizaţie ce susţine Citi Bike-ul din New York City şi pledează pentru oraşele fără maşini.
Faptul că Oslo avansează atât de rapid este încurajator şi cred că vor inspira dacă vor avea success”, spus el celor de la Tech Insider.

Interzicerea maşinilor în Oslo va reduce poluarea şi va crea un oraş mai sigur pentru pietoni.
Vrem să facem să fie mai bine pentru pietoni, biciclişti. Va fi mai bine pentru magazine şi pentru toţi.” A spus Lan Marie Nguyen Berg, negociator principal pentru Partidul Verde din Oslo către Reuters.

Madrid a creat un precedent similar anul trecut, când oraşul a anunţat un plan ambiţios de a scoate afară maşinile începând cu 2020. Interdicţia Madridului, mai mare decât cea din Oslo, va acoperi 2000 de metri patrati din oraş. Alte oraşe europene se îndreaptă spre obiective similar, dar nu la aceeaşi scară şi cu aceeaşi rapiditate.

Parisul a interzis de luna trecută (n.t. septembrie 2015) maşinile în principalele puncte ca Turnul Eiffel şi Catedrala Notre Dame. Dacă navetiştii din Milano îşi lasă maşină acasă guvernul îi răsplăteşte cu reduceri la transport. Copenhaga a introdus zone pietonale în 1960 şi zonele fără maşini au urmat încet în ultima jumătate de secol.
Interdicţia auto din Oslo poate marca o schimbare în felul în care percepem maşinile, spune White. Când oraşele renunţă la transportul privat ei pot rededica acel spaţiu parcurilor publice, trotuarelor şi cafenelelor.

Problemele create de maşini sunt multe.
Aproape 150 de milioane de americani, aproape jumătate din ţară, trăieşte în zone care nu îndeplinesc standardele federale de calitate a aerului. Maşinile produc cea mai mare parte din această poluare cu monoxid de carbon şi oxid de nitrogen.
Traficul de azi din Londra se mişcă mai încet decât biciclistul obisnuit, iar şoferii din U.K. pierd 106 zile din viaţă căutând locuri de parcare. Navetiştii din Los Angeles petrec 90 de ore pe an în trafic.
Lăsând poluarea de-o parte, maşinile sunt defapt cel mai ineficient mod de a te deplasa prin oraş. Interzicerea maşinilor ar rezolva asta.
A avea maşini într-un centru de oraş aglomerat este echivalent cu a pune o masă de festivităţi într-o garsonieră mică”, spune White. “În spaţial necesar parcării unei maşini poţi parcă 15 biciclete.”

White prevede că zone mari fără maşini se vor implementa eventual şi în Statele Unite. “Pentru că Oslo avansează cu un calendar atât de agresiv, lumea va urmări şi va vedea cum se face” a spus el. Pentru a urma iniţiativa Oslo, White spune că celelalte oraşe vor trebui să asigure mai multe piste de biciclişti, trotuare, autobuze şi metrou.
Opţiuni că acestea vor îmbunătăţi deplasările tuturor.

Ce lucru uman şi minunat: să poţi merge pe jos pe stradă şi să te simţi cu un cetăţean de primă clasă”, spune White.

Sursa: Tech Insider

Published by

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *